Trainingen

Vermoed je dat samenwerken prettiger en effectiever kan?
Er zijn basisvaardigheden die voor iedere specialist belangrijk zijn, denk aan goed luisteren, de juiste vragen stellen, omgaan met werkdruk. Soms merk je dat je aan het één of ander wat meer aandacht wilt besteden. Omdat iemand je wijst op een minder sterk punt, omdat er vaker iets niet lekker gaat, omdat je tijd verliest aan misverstanden..

De trainingen en workshops die ik geef zijn gericht op specialisten die zelfstandig werken maar wel deel uitmaken van een team, samenwerkingsverband of maatschap.

  • Altijd toegespitst op de situaties en problemen waar jij als specialist tegenaan loopt.
  • Met praktische informatie die je direct kunt inzetten.
  • Veel oefening en persoonlijke aandacht.
  • Inzichten en vaardigheden die een leven lang meegaan (en vaak ook privé toepasbaar zijn).

Workshop
We gaan een dagdeel intensief aan de slag met maximaal 6 personen, allemaal professionals die zelfstandig werken.
Je krijgt een direct bruikbaar theoretisch kader en kunt eigen situaties inbrengen.  Je leert van elkaar, kunt met elkaar oefenen en wilt elkaar helpen.
Na de workshop heb je meer inzicht in  jouw sterke en zwakke kanten bij een bepaalde vaardigheid. En weet je waar je in de praktijk mee verder kunt oefenen.

Training
Met een training van meerdere dagdelen kunnen we dieper ingaan op onderwerpen die voor specialisten breed inzetbaar zijn. Je verdiept je in de technieken en oefent je vaardigheden. De groep is maximaal 8 personen.

Door 'opdrachten' en de tijd tussen de bijeenkomsten, kun je ervaringen die je in de praktijk opdoet meenemen in de training.

Alle workshops en trainingen worden op loopafstand van station Haarlem gegeven.
Voor trainingen op maat en in-company trainingen neem ik graag contact met je op.
Aanmelden, informatie vragen of een verzoek om jouw te bellen: stuur een mail naar laura@lauravdbrink.nl of bel mij op 06 11 274 214.

Workshops en trainingen 2019

De kunst van het vragenstellen

Vergroot je effectiviteit met de kunst van het vragenstellen
Een effectieve vraag levert informatie op en draagt bij aan een goede relatie. Vragenstellen en inhaken op de antwoorden, is daarom belangrijk voor een professional.

Feedback die werkt
Goed voorbereid feedback geven
Feedback is belangrijk als je prettig en effectief wilt samenwerken met je collega of klant. Elkaar constructief aanspreken en complimenteren zorgt voor betere resultaten en werkrelatie. Het helpt je bij de ontwikkeling van kennis, begrip en persoonlijke vaardigheden.

2018

Dit ben ik
Overtuigen met je Een professionele identiteit geeft antwoord op vragen als: wie ben ik, wat kan ik en welk werk wil ik.
Met een sterke identiteit is profileren eenvoudiger. Hierdoor trek je cliënten aan die bij je passen en weten mensen je makkelijker te vinden

Om gek van te worden
Omgaan met weerstand in professionele adviessituaties
Als professional adviseer je vaak over de juiste aanpak, oplossingen voor problemen en verbeteringen. Je doet je werk, dat waar jij zo goed in bent en waar anderen je voor nodig hebben. En soms loop je daarbij tegen weerstand aan. Als je daar op de juiste manier mee omgaat kan weerstand winst zijn voor de samenwerking en resultaten.

De kracht van luisteren
Communiceren is gericht op elkaar begrijpen. Dat lukt alleen als je echt openstaat voor de verbale en non-verbale boodschap van de ander.
"Ik merk dat ik niet veel leer terwijl ik praat"  J. Archer