Workshops en trainingen communicatie en samenwerken

Workshops 2017

Dit ben ik
Overtuigen met je professionele identiteit
Een professionele identiteit geeft antwoord op vragen als: wie ben ik, wat kan ik en welk werk wil ik.
Met een sterke identiteit is profileren eenvoudiger. Hierdoor trek je werk aan dat bij je past en weten mensen je makkelijker te vinden.

Daar vraag je me wat
Vergroot je effectiviteit met de kunst van het vragenstellen
Een effectieve vraag levert informatie op en draagt bij aan een goede relatie. Vragenstellen en goed luisteren naar de antwoorden is daarom een kunst die belangrijk is voor een professional.  

Hoe ga ik dit zeggen
Goed voorbereid feedback geven en ontvangen
Feedback is belangrijk als je prettig en effectief wilt samenwerken met je collega of klant. Elkaar constructief aanspreken en complimenteren zorgt voor betere resultaten en werkrelatie. Het helpt je bij de ontwikkeling van kennis, begrip en persoonlijke vaardigheden.

Om gek van te worden
Omgaan met weerstand in professionele adviessituaties
Als professional adviseer je vaak over de juiste aanpak, oplossingen voor problemen en verbeteringen. Je doet je werk, dat waar jij zo goed in bent en waar anderen je voor nodig hebben. En soms loop je daarbij tegen weerstand aan. Als je daar op de juiste manier mee omgaat kan weerstand winst zijn voor de samenwerking en resultaten.

 

Vanaf augustus

De kracht van luisteren: Communiceren is gericht op elkaar begrijpen. Dat lukt alleen als je echt openstaat voor de verbale en non-verbale boodschap van de ander. "Ik merk dat ik niet veel leer terwijl ik praat"  J. Archer

Communicatiestijlen: iedereen heeft een voorkeur voor een bepaalde manier van communiceren, in sommige situaties kan een andere stijl effectiever zijn. Leer je stijl kennen en nuttige andere stijlen ontwikkelen.

 

Samenwerken met verschillende (bedrijfs-) culturen.

 

 

Voor professionals, in organisaties of zelfstandig werkend. 

Je bent een specialist met kennis waar een ander behoefte aan heeft. En dat wil je jouw klant, collega of werkgever tonen. 

Die ander is vaak minder bekend met jouw vakgebied of specifieke kennis en jij geeft advies, lost problemen op, draagt bij aan een project. Dat vraagt om goede communicatieve vaardigheden en een heldere profilering. 

Ik geef trainingen en workshops:

  • Toegespitst op de situaties en problemen waar jij als professional tegenaan loopt.
  • Met praktische informatie die jij direct kunt inzetten.
  • Begeleiding en oefening.
  • Inzichten die je in de rest van je carrière kunt gebruiken en uitbouwen.
  • Basisvaardigheden die een leven lang meegaan en ook in je privéleven toepasbaar zijn.

Workshops communicatie: we gaan een dagdeel intensief aan de slag met maximaal 6 personen. 

Je krijgt een direct bruikbaar theoretisch kader, kunt eigen situaties inbrengen, leert van elkaar, hebt publiek om te oefenen en wilt elkaar helpen. Na de feedback van mij en de groep heb je zeker meer grip op jouw probleem of vraag!

Trainingen: deze gaan dieper in op onderwerpen die voor professionals breed inzetbaar zijn. In meerdere dagdelen verdiep je je in de technieken en oefen je vaardigheden. De groep is maximaal 8 personen en door de tijd tussen de bijeenkomsten kun je feedback krijgen op de ervaringen die je in de praktijk opdoet met de onderwerpen.

Heb je vragen of wil je op de hoogte blijven van de agenda, stuur dan een mailtje naar info@lauravdbrink.nl

Alle workshops en trainingen worden op loopafstand van station Haarlem gegeven. Voor trainingen op maat en in-company trainingen neem ik graag contact met je op. 

Aanmelden, informatie vragen of een verzoek om te bellen kan allemaal via het contactformulier. Natuurlijk kun je altijd mailen of bellen voor meer informatie.

 





Feedback geven en ontvangenOmgaan met weerstandDit ben Ik: profilering voor professionalsDe kunst van het vragenstellen