Communicatie als basis voor succesvol samenwerken en ondernemen

Succesvol samenwerken en ondernemen

Communicatie is de basis voor succesvol samenwerken en ondernemen: weten wat je van elkaar kunt verwachten, luisteren en elkaar begrijpen. Dan zijn er geen misverstanden, is de sfeer goed en zijn de resultaten optimaal. Communicatie kan verbinden en een samenwerking versterken.

Meestal lukt dat prima en soms loop je toch tegen situaties aan waar je moeite mee hebt.
Wat je dan nodig hebt is afhankelijk van de situatie en persoon; de rake opmerking van een collega kan meer effect hebben dan een training 'effectief communiceren'. Daarom bespreek ik met je wat de beste aanpak is voor jouw vraag.

Wat kan ik voor jou doen?

Ik focus op jouw persoon en jouw doel, niet meer en zeker niet minder dan dat. Dat houdt workshops, trainingen en trajecten to the point en betaalbaar.

Meedenken vind ik leuk, dus bel gerust voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Of stel je vraag per mail.

Goed gereedschap is het halve werk

Het boeiende van communicatieve en sociale vaardigheden is dat de interactie bepaalt wat werkt. Wat bij de een goed uitpakt is bij de ander een misser. Hoe meer opties je hebt in vaardigheden, hoe groter je gereedschapskist, des te beter slaag je erin te bereiken wat je wilt.
Als socioloog en communicatiespecialist met 25 jaar ervaring in zeer diverse functies en projecten heb ik een passie voor communicatie en ik blijf zoeken naar nieuwe specialistische gereedschappen ;-).

In mijn kist zit vast iets dat jij wilt gebruiken.