Succesvol samenwerken

Wanneer werk je succesvol samen? Voor mij is dat als jullie de doelen halen in een prettige werksfeer.
Dat bereik je met goed georganiseerde werkprocessen en open communicatie.
Dan heb je een gezamenlijk doel, ga je respectvol met elkaar om, weet je wat je van elkaar mag verwachten en luister je naar elkaar. Dat wil niet zeggen dat er geen meningsverschillen zijn of dat iedereen elkaars vriend is.
Maar je vertrouwt erop dat er geen 'spelletjes' worden gespeelt en dat iedereen gehoord wordt zonder over de persoon te oordelen. Dat komt de sfeer èn de resultaten ten goede.

Meestal lukt dat prima en soms loop je toch tegen situaties aan waar je moeite mee hebt.
Wat je dan nodig hebt is afhankelijk van de situatie en persoon; de rake opmerking van een collega kan meer effect hebben dan een training 'effectief communiceren'. Daarom bespreek ik wat de beste aanpak is voor jouw / jullie vraag.

Wat kan ik voor jou doen?

Ik focus op jouw persoon en jouw doel binnen het budget en de tijd die beschikbaar is. Dat houdt workshops, cursussen en begeleidingstrajecten to the point en betaalbaar.

Meedenken vind ik leuk, dus bel gerust voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Of stel je vraag per mail.

Goed gereedschap is het halve werk

Het boeiende van communicatieve en sociale vaardigheden is dat de interactie bepaalt wat werkt. Wat bij de een goed uitpakt is bij de ander een misser. Hoe meer opties je hebt in vaardigheden, hoe groter je gereedschapskist, des te beter slaag je erin te bereiken wat je wilt.
Als socioloog en communicatiespecialist met 25 jaar ervaring in zeer diverse functies en projecten heb ik een passie voor communicatie en ik blijf zoeken naar nieuwe specialistische gereedschappen ;-).

In mijn kist zit vast iets dat jij wilt gebruiken.