Communicatie in werkrelaties

Als professional werk je vaak in teams, projecten of samenwerkingsverbanden. 

Dat betekent communicatie tussen mensen die elkaars inbreng nodig hebben om het werk goed te kunnen doen.

√  Is de sfeer in een team niet echt lekker ?

√ Vallen de prestaties tegen ?

√ Is er verwarring over taken of aanpak of zelfs een conflict ?

√ Gaat er tijd en energie verloren aan zinloos overleg?

De oorzaak is meestal te vinden in de manier waarop tijdens het samenwerken wordt gecommuniceerd. Verschillende communicatiestijlen, achtergronden, belangen en verwachtingen. Met aandacht voor communicatieve vaardigheden, gesprekstechnieken en team dynamiek kunnen problemen worden voorkomen of opgelost.

Soms is het dan fijn een externe partij mee te laten kijken en denken over het versterken van de communicatie en de werkrelaties.

Teamcommunicatie versterken?

Doelgericht samenwerken

Ik ondersteun professionals in een team of een -startend- samenwerkingsverband met: 

Het opzetten van een goede communicatiestructuur

Versterken van communicatieve vaardigheden

Inzicht in de communicatie en werkrelatie

Teambuilding en doelen stellen

Dat doe ik in nauw overleg met het team. Door gesprekken met de teamleden krijg ik inzicht in de patronen en knelpunten. Samen stellen we doelen en gaan we werken aan een effectieve en plezierige teamsamenwerking.

Met advies, sparren, training, gesprekken of een mix daarvan begeleid ik dit proces.

Wil je de interactie in je team veranderen? Maak nu een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek.